Vuoden Puhuja 2022 -voittajat on julkistettu! Lue lisää

Jarkko Nordlund
Valokuvaaja: Samuli Karala

Yritysjohtaja

Jarkko Nordlund

Jarkko Nordlund (41, KTM) on innostava työnarkomaani, jonka intohimona on viihde sen aidossa merkityksessä: tuottaa huvia ja mielihyvää meille kaikille suomalaisille, yksittäisestä ihmisestä valtaviin massoihin. Hänen ympärilleen voisi perustaa liikkuvan tuulipuiston, sillä ilma ei seiso siellä mihin Nordlund menee. Pistä siis tiiliskivi taskuusi, ihmettele, havainnoi ja opi Suomen energisimmän viihdealan huippuvaikuttajan näkemyksistä.

Jarkko aloitti työuransa kansainvälisen televisiotoiminnan parissa kaksi vuosikymmentä sitten lanseeraamalla satelliittioperaattori Canal Digitalia pohjoismaihin. Sieltä hän siirtyi Canal+:n toimitusjohtajaksi tuomaan maksutelevisioyhtiön Suomeen, mahdollistamaan satelliittijakelusta siirtymisen kansalliseen antenniverkkoon sekä tekemään suomalaista televisiohistoriaa neuvottelemalla mm. Suomen kansallisjalokiven, eli jääkiekon SM-liigan ensimmäistä kertaa maksukanaville. Canal+ vuosien jälkeen Nordlund siirtyi Viasat Finlandin toimitusjohtajaksi, jossa Nordlundin tehtävänä oli uudelleen-lanseerata yhtiö Suomeen. Viasat keskittyi Nordlundin johdolla menestyksekkäästi televisioverkon digitalisoinnin kaupallistamiseen, levittäen digitalisoituvassa Suomessa Viasatin kansainvälisiä uusia maksusisältöjä maan joka niemeen ja notkelmaan.

Maksutelevisiosta musiikkiin

Kymmenen menestyksekkään maksutelevisiovuoden jälkeen Jarkko Nordlund ei luopunut kaukosäätimestä, vaan vaihtoi sujuvasti kanavaa, käänsi nupit kaakkoon ja siirtyi luotsaamaan Universal Music-yhtiötä kohden musiikkialan historian suurinta myräkkää. Maailman ja Suomen johtava musiikkialan yhtiö kun tarvitsi toimitusjohtajakseen viihdealan osaajan, jolla oli kokemusta sisällön digitalisoitumisen mukanaan tuomien mahdollisuuksien hyödyntämisestä sekä tilauspohjaisesta liiketoiminnasta.

Nordlundin johdolla Universal Music panosti fyysisen levymyynnin hiipuessa erityisen vahvasti digitaalisen musiikin markkinaosuuden kasvattamiseen sekä useisiin yritysjärjestelyihin, ostamalla mm. Johanna Kustannuksen, Love Recordsin, EMI Musicin sekä Poko Recordsin. Universal Music saavutti toimenpiteiden myötä koko alan markkinajohtajuuden niin Suomessa, kuin digitaalisuuden parissa vasta ensiaskeleitaan ottavissa Baltian maissa. Samalla Jarkko Nordlund tuli musiikkibisneksessä erityisen tunnetuksi aktiivisena kotimaisen sisällön sekä digitaalisuuden (Spotify, Youtube, sosiaaliset mediat jne) puolestapuhujana ja näiden kautta syntyvien mahdollisuuksien hyödyntäjänä.

Musiikista Mainostelevisioon

Vauhdikkaiden ja menestyksekkäiden musiikkialan vuosien jälkeen Nordlund siirtyi takaisin kaukosäätimen ääreen, luotsaamaan MTV:tä kohden televisioalan suurinta myräkkää – sekä liikkuvan kuvan että mediamarkkinan nopeaa digitaalista murrosta. Nordlund aloitti uudessa positiossa tammikuussa 2016 vaativana tehtävänään uudistaa perinteinen MTV täysin uudenlaiseksi moderniksi TV (Total Video) yhtiöksi. Tämä muutostyö on käynnistynyt vauhdilla ja on käynnissä juuri nyt!

Pressikuvat

Jarkko Nordlund

Jarkko Nordlund

Valokuvaaja: Samuli Karala

Menestyneet yritysjohtajat

Hae

Hae tapahtumaasi sopivia puhujia & juontajia. Käytä tarkennettua hakua, mikäli haluat tarkentaa hakukriteerejä.

Pyydä tarjous

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä! Varaa puhuja sekä online- että livetilaisuuksiin. Lomakkeen lähetys ei sido mihinkään.

Tapahtuman tiedot
1
Yhteystiedot
2

Pyydä tarjous

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä! Varaa puhuja sekä online- että livetilaisuuksiin. Lomakkeen lähetys ei sido mihinkään.

Tapahtuman tiedot
1
Yhteystiedot
2