Katri Mustonen
Motivaatio, muutos ja yhteistoiminta
Katri Mustonen on kehitysoptimistinen terveydenhuollon johtaja, valmentaja ja tutkija.
Katri on filosofian tohtori, joka on väitöskirjassaan tutkinut terveydenhuollon muutosten vaikutuksia väestötasolla sekä toiminut johtajana ja kehittäjänä useissa eri terveydenhuollon organisaatioissa vuodesta 2007 lähtien.
Työuransa alkuvaiheessa hän lisäksi toimi 5 vuoden ajan lasten teho-osastoilla sairaanhoitajana, mikä antaa hänelle vankan kokemuksen sekä käytännön, että hallinnon näkökulmasta. Nykyisin Katri konsultoi yrityksiä strategisessa asiakaslähtöisessä muutoksessa.
Katri on toteuttanut urallaan muutosjohtamista, lean-transformaation, pilotoinut palvelumuotoilua ja tehnyt laatujohtamista niin pienissä kuin suurissa tiimeissä. Hänellä on osaamista strategisessa suunnittelussa ja hankkeiden pitkäjänteisessä implementoinnissa. Katri kannustaa kehittämiseen kulttuuriin, joka perustuu asiakkaan tarpeen kartoittamiseen ja työntekijöiden osallistavuuteen sekä sujuvaan virtaukseen eri organisaation toimintojen välillä, jotta palvelu ja prosessi toimivat mahdollisimman sujuvasti.
Katri on pitänyt puheita sekä Suomessa että ulkomailla, esimerkiksi Portugalissa ja Ranskassa tieteellisissä konferensseissa. Hänelle puheiden tarkoitus on sytyttää kuulijan motivaatio käytännön kokemuksilla ja tuoda lisäarvoa akateemisesti perustellulla tiedolla. Tavoitteena on innostaa ja rohkaista jatkuvasti kehittymään, ja tätä muutosta Katri tukee puheenvuoroillaan.
Aiheet esimerkiksi
- Kohti tyytyväisempää työyhteisöä: miten yhteistoiminta tukee asiakaslähtöisyyttä
- Tehokas jalkauttaminen: tavoitteiden ja niiden suunnittelun merkitys lopputulokselle
- Pois osaoptimoinnista, kokonaisvaltaiset asiakaspolut organisaatioon
- Strategiasta toteutukseen: työntekijät ja esimiehet yhteisellä agendalla
- Muutosjohtaminen yhteistyössä varmistaa lopputuloksen
- Visualisointi tiedolla johtamisen tukena
- Asiakaslähtöisyys voittaa aina: strategiasta käytäntöön
- Asiakaspolun sujuva johtaminen, kuvaaminen ja kehittäminen
- Lean- ja palvelumuotoilumenetelmät toiminnassa: käytännön esimerkkejä ja toteutusta
- Prosessin pullonkaulojen hallinta: virtauksen parantaminen