Ken Schmidt
Make Some Noise - Brändien, kilpailun ja asiakasuskollisuuden asiantuntija
Ken Schmidt on Harley-Davidsonin entinen viestintäjohtaja & brändistrategian neuvonantaja. Hän on auttanut yrityksiä vahvistamaan kilpailukykyään ja asiakasuskollisuuttaan innovatiivisen viestinnän ja asiakassuhteiden kautta.
Ken Schmidt on tunnustettu henkilöbrändin rakentamisessa ja liiketoiminnan kehittämisessä. Hänen nimensä on tiiviisti sidoksissa Harley-Davidsonin menestystarinaan, jossa hänellä oli ratkaiseva rooli yrityksen käännekohdassa. Yli tuhannella luennolla maailmanlaajuisesti hän on vakiinnuttanut asemansa auktoriteettina erilaistamisstrategioissa ja asiakasuskollisuudessa.
Kun Ken Schmidt astui Harley-Davidsonille vuonna 1985, tilanne oli kriittinen. Yritys kamppaili kovasti selviytymisestään, ja hänelle annettiin tehtäväksi uudistaa brändin imago. Rohkeudella ajatella eri tavalla hän onnistui kääntämään suuntaa. Hänen lähestymistapansa oli kaukana tavallisesta – hän keskittyi luomaan aitoa intohimoa ja yhteisöllisyyttä moottoripyöräbrändin ympärille.
Vuodesta 1990 viestintäjohtajana toiminut Schmidt oli Harley-Davidsonin markkinointiviestinnän aivot. Hän ymmärsi varhain identiteetin rakentamisen voiman, joka menee tuotteen ulkopuolelle ja luo elämäntavan. Hänen kykynsä löytää ainutlaatuisia kosketuspisteitä asiakkaiden kanssa teki hänestä kysytyn asiantuntijan liike-elämässä.
Harley-Davidson-uransa jälkeen Ken Schmidt perusti oman konsulttiyrityksen, jossa hän jatkaa yritysjohtajien inspiroimista. Kirjassa Make Some Noise: The Unconventional Road to Dominance hän jakaa oivalluksiaan. Hänen viestinsä on yksinkertainen mutta voimakas: uskalla erottua, haastaa odotukset ja ennen kaikkea – pidä hauskaa matkan varrella.