Kert Kenner
Uuden ajan myynti
Kert Kenner on yksi Suomen vaikuttavimmista modernin myynnin toimintatapojen kehittäjistä ja valmentajista.
Kert Kenner on toiminut yli 20 vuotta myyntivalmentajana ja hänellä on kokemusta yli 1000 yrityksen modernin myynnin kehittämisestä ja valmentamisesta. Kert on menestysteoksen #MYYNTIKIRJA – Menesty uuden ajan B2B -myynnissä – kirjan kirjoittaja ja Suomen kuunnelluimpien myyntiin liittyvien podcastien joukkoon kuuluvan #MYYNTIPODI:n vetäjä. Kert on valittu myös Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten MMA:n viralliseksi myynnin lähettilääksi. Kert toimii perustamansa valmennusyrityksen Kenner Company Oy:n toimitusjohtajana ja valmentajana.
Elämme valtaistuneiden ja valistuneiden asiakkaiden aikakautta! Nykypäivänä myynnissä ei enää pärjää vanhoilla poppakonsteilla. Määrään perustuva, häiritsevä myyntityyli pahimmassa tapauksessa vaan karkottaa asiakkaat. Nykypäivänä asiakas arvostaa myyjältä aitoa läsnäoloa, oikeaa tapaa kuunnella, huippuosaamista sekä juuri asiakkaan ongelmaan aitoa paneutumista ja siihen ratkaisun löytämistä. Samalla myynnistä on tullut monikanavaista.
Erilaiset tutkimukset osoittavat (Gartner, Google), että B2B ostaja tekee entistä itsenäisemmin ja pidemmälle ostopäätöksensä verkossa. Tämä ei poista myyjien tarpeellisuutta, mutta muuttaa myyjien roolia. Nykypäivän modernit myyjät ovat tietotyöläisiä ja asiantuntijoita, jotka paneutuvat asiakkaan ongelmaan ja tarpeeseen sekä myyvät asiakkaalle aidosti arvoa tuotetuputuksen sijaan.
Asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos on tehnyt myös sen, ettei markkinointia ja teknologioita voi ulkoistaa modernissa myynnissä. Ne ovat erittäin vahva osa arvoketjua tulosten aikaansaamiseksi. Modernissa myynnissä parhaimmillaan markkinointi, uusasiakashankinta, asiakaskokemus ja asiakkuuksien johtaminen kulkevat vahvasti käsi kädessä tukien asiakkaan ostopolkua ja aidon kumppanuuden rakentumista.
Kert Kenner on tunnettu värikkäistä, energisoivista ja positiivista fiilistä tuovista puheenvuoroista. Puheenvuoroissa Kert ei liitele pelkästään ylätasolla vaan tuo aina myös malleja ja konsepteja oman yrityksen modernin myynnin kehittämiseksi konkreettisesti arjessa.
Aiheet esimerkiksi
- Mikä on ero menneen ajan ja modernin myynnin välillä?
- Mitä tutkimusten valossa 2020-luvun asiakkaat arvostavat myynnissä ja myyjissä?
- Miten rakentaa voittava myyntiprosessi ja -pelikirja?
- Miten siirtyä tuotetuputuksesta aidosti arvon myyntiin?
- Miten markkinoinnin ja myynnin yhteispeliä voisi tiivistää?
- Miten asiakassuhteita voi syventää aidon kumppanuuden aikaansaamiseksi?
- Miten erilaisia teknologioita voidaan hyödyntää myyntiprosessin tehostamisessa?
- Miten modernia myyntiä pitää johtaa?