Markku Kosonen
Yrittäjyyttä, kasvua ja oppimista kantapään kautta
Markku Kosonen on visionäärinen yrittäjä ja LFG Brands Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja. LFG Brands (Life Feels Good), on kauneudenhoito- ja hyvinvointialan uusi "bränditalo", jonka nykyisiin brändeihin kuuluvat mm. M Room ja Poslin.
Markku Kosonen on myös aktiivinen sijoittaja ja hallituksen jäsen yrityksissä kuten BärBar Oy, Esmile Oy ja Epic Autokoulu. Markun yrittäjäpolku alkoi vuonna 2010, kun hän hyppäsi rohkeasti M Room -parturiketjun franchiseyrittäjäksi ilman aiempaa alan kokemusta. Tämä päätös käynnisti uskomattoman kasvutarinan, joka on vienyt M Roomin kahdeksaan eri maahan ja kahdelle mantereelle. Matkan varrella on ollut lukuisia haasteita ja oppimisen paikkoja, mutta myös suuria onnistumisia. M Room valittiin Vuoden franchiseketjuksi Suomessa vuonna 2018, mikä oli osoitus kovasta työstä ja sinnikkyydestä.
Markku Kosonen uskoo vahvasti ihmisten ja yrityskulttuurin kehittämiseen sekä liiketoiminnan jatkuvaan parantamiseen. Hän on intohimoinen oppija, joka ei pelkää tehdä virheitä – päinvastoin, hän näkee ne tärkeinä kasvun moottoreina. Hänen mukaansatempaava asenne tarttuu niin yritysjohtajana kuin puhujanakin.
Puhujana Markku Kosonen inspiroi kuulijoitaan jakamalla rehellisiä ja opettavaisia tarinoita yrittäjyydestä, kansainvälisestä kasvusta, franchisingista ja yrityskulttuurin rakentamisesta. Hän avaa yrittäjyyden todellisuutta ja tarjoaa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vastoinkäymiset voi kääntää menestykseksi.
Aiheet esimerkiksi
- Yrittäjyys ja oppiminen kantapään kautta
- Kasvu ja kansainvälistyminen
- Franchisingin mahdollisuudet
- Kannustavan yrityskulttuurin rakentaminen
- Uteliaisuus ja innostus
- Innostuksen kääntöpuoli – jaksaminen ja palautuminen