Mikael Jungner
Mikael Jungner on oikeustieteen lisensiaatti, jolla on ollut mielenkiintoinen työura valtionhallinnossa kun Suomi käännettiin 90-luvun jälkipuoliskolla maailman kilpailukykyisemmäksi kansantaloudeksi, Microsoftilla kun yhtiö nousi maailman merkittävämmäksi teknoyritykseksi 2000 -luvun alussa, Yleisradiossa kun yhtiö käänsi vahvasti tappiollisen tuloksensa plussalle ja nousi uuden median suunnannäyttäjäksi vuosina 2005-2010 ja politiikassa, kun SDP nousi takaisin hallitusvaltaan vuosina 2010-2011.
Jungner on tullut tunnetuksi sosiaalisen median käyttäjänä ja puolestapuhujana. "Tänä päivänä aito kuiskaus kuuluu pidemmälle kuin miljoonien eurojen markkinointikampanjat. Sosiaalinen media vaatii aivan uudenlaista avoimuutta mutta tarjoaa vastineeksi joukkoälyn ja crowdsourcingin kaltaisia vahvoja työkaluja." Jungner käyttää usein esimerkkeinä uudesta johtamisesta ja uudesta tavasta rakentaa yritykselle strategiaa muun muassa Googlea, Applea, Microsoftia, Stanfordin strategiaoppeja sekä monia muita juuri Piilaaksossa menestyneitä yrityksiä ja yhteisöjä. Puheissaan hän nojaa sellaisiin ajattelijoihin kuin Gary Hamel, Alf Rehn, Esko Kilpi, Stephen Covey ja Malcolm Gladwell. "Elämme monella tapaa aivan uudenlaisen verkottuneen työkulttuurin vallankumouksen äärellä. Tulevaisuudessa työtä tehdään vuorovaikutuksessa ympäröivän maailman kanssa, ei yrityksen sisäisen organisaation hallinnoimana. Tänään menestys vaatii, että jokainen työntekijä voi tehdä työssään nopeita, itsenäisiä ratkaisuja. Mikromanageroinnin aika alkaa olla ohi, sen sijaan me tarvitsemme työntekijöiden ainutlaatuisuutta ja verkostoja."
Tällä hetkellä Jungner toimii kansanedustajana, poliitikkona sekä monissa rooleissa (omistaja, konsultti, hallituksen jäsen) useassa digitaalisen maailman start up -yrityksessä. "Minä pidän politiikasta mutta on pakko myöntää, että uudenlainen johtaminen, ihmisten innostaminen, yrittäjyyden vahvistaminen ja joukkoälyn sekä sosiaalisen median hyödyntäminen konkreettisessa elämässä ovat minulle se suurin intohimon lähde".
Aiheita:
- Luovan organisaation johtaminen
- Työkulttuurin muuttaminen
- Joukkoälyn käyttäminen
- Monipuolisen työyhteisön rakentaminen
- Digitaalisen ajan liiketoimintamallit
- Strategiajohtaminen
- Visiojohtaminen
- Mitä Suomi voi oppia Piilaaksosta
- Start up -yrittäjyys
- Miten vaalia työntekijöiden ainutlaatuisuutta
- Miksi säännöt, ennakkoluulot ja yhdenmukaisuus ovat pahasta
- Medialan murros
- Miten sosiaalista mediaa kannattaa hyödyntää