Reijo Karhulahti
Vahva myynnin osaaja ja BusinessFM:n perustaja
Reijo Karhulahdella on merkittävää näyttöä johtajana ja toimitusjohtajana vaativissa käynnistys- ja muutosvaiheissa kotimaisissa ja kansainvälissä suuryrityksissä. Päätyönsä Reijo on tehnyt Xeroxilla, UPM:llä, Philipsillä, Pohjolassa, Tele2:lla ja vuodesta 2004 alkaen SalesHeli Advisors Oy -nimisessä uusmyyntiin ja myynnin johtamiseen keskittyvässä konsulttiyrityksessä. SalesHeli keskittyy erityisesti uusmyynnin kehittämiseen Suomessa ja maailmalla.
Reijon missiona on nostaa Suomi maailman kärkeen myynnin osaamisessa vuoteen 2026 mennessä. Tätä tarkoitusta varten hänen yritykseksensä SalesHeli sai radiotoimiluvan 28.4.2016. BusinessFM 89,7MHz on radiokanava, joka keskittyy talous- ja työelämään sekä erityisesti busineksen tekemiseen ja tekijöihin. BusinessFM kaivaa esiin positiivisia asioita Suomessa ja maailmalla.
Reijo on ollut moneessa mukana. Hän on perustanut opiskeluaikana Suomen ensimmäisen uuden median yrityksen. Hän on ollut aikanaan yksi Xeroxin parhaita myyjiä. Hänelle on luovutettu kultainen puhelin palkinto menestyksestä puhelinmaailmassa parhaimpana Euroopassa Philipsillä. Hän on tuonut mm. tekstiviestilaitteet, kirjoittavat CD Romit, interaktiivisuuden televisioon, kuluttajatietokoneet perinteiseen radiokauppaan ja samalla kouluttanut radiokaupan uuteen PC-teknologiaan. Hän haastoi aikanaan Nokian niin vahvasti, että Nokia yritti kaikkensa pelatakseen Reijon ja Philpsin ulos matkapuhelinmarkkinoilta. Myyntimies- ja markkinointitaustastaan huolimatta hän sai vedettäväkseen koko Philipsin pohjoismaisen jälkimarkkinoinnin ja laadun kehittämisen. Tässä työssä hänet valittiin Euroopan parhaaksi vetäjäksi. Hän on vastannut Pohjolan myynnin ohjausmallin ja tietojärjestelmien kehittämisestä ja nämä ovat samalla periaatteella edelleen käytössä koko OP-ryhmässä.
Koulutukseltaan Reijo on kauppatieteiden maisteri. Hän on tutkinut myyntiä käytännön ja akateemisella tasolla.
Hänen aiheitaan ovat esimerkiksi:
Miten hyödynnät oman potentiaalisi tuloksellisesti myynnissä?
Miten minusta ja meistä voi tulla maailman paras omassa työssämme?
Miten rakennat oman maineesi hyödyntäen digitaalisia välineitä?
Miten saan itselleni seuraajia ja luon oman verkoston?