Riku Vassinen
Markkinointi- ja brändiasiantuntija
Riku Vassinen (KTM) on Suomen johtavia markkinoinnin ajattelijoita. Hän saapui vuonna 2022 Suomeen hasan & partnersin toimitusjohtajaksi tehtyään pitkän uran kansainvälisissä mainostoimistoissa.
Vassinen on työskennellyt kolmella eri mantereella (Euroopassa, Aasiassa ja Afrikassa) yli 15 vuotta ja tehnyt yhteistyötä sellaisten suurbrändien kuin Unilever, Google, HSBC, Uber, Netflix, Coca-Cola ja Diageo kanssa.
Hän on kirjoittanut kolme kirjaa markkinoinnin murroksesta. Hän kirjoitti yhden ensimmäisistä suomalaisista kirjoista sosiaalisesta mediasta "Digitaalinen jalanjälki" ja on ollut viemässä useat suomalaiset brändit ensimmäistä kertaa sosiaaliseen mediaan. Johtipa hän hetken sosiaalisen median palvelua MySpacea Suomessa. Viimeisimpinä hän oli yksi kirjan "Viherpesuopas"-kirjoittajasta ja on erityisesti keskittynyt siihen miten brändin merkitys voi olla yrityksen arvokkain voimavara. Kunhan ei sorruta viherpesun puolelle.
Riku on provosoiva puhuja, joka herättelee yleisöä oivaltavilla ja joskus humoristisillakin huomioilla markkinoinnin ja liiketoiminnan murroksesta. Hän puhuu niin suomeksi kuin englanniksi.
Aiheita:
- Kansainvälisen brändin rakentaminen ja kuinka se tehdään?
- Merkitys on yrityksen tärkein kilpailuetu
- Kuinka brändit pesevät syntinsä puhtaaksi?
- OK ei enää riitä, kuinka tehdä brändistä erottautumistekijä?