Sanna Tarssanen
Aluemarkkinoinnin, elämystalouden ja matkailun huippuosaaja
Sanna Tarssanen on valovoimainen ja vaikuttava puhuja, joka tietää, kuinka alueen vetovoima tehdään, muuttoliike käännetään, matkailu saadaan kasvuun ja miten palvelusta tehdään elämys.
Sanna Tarssasella on pitkä kokemus Lapin markkinoinnista, niin matkailijoille, asukkaille, investoreille, kuin elokuva- ja tv- tuotannoillekin. Hän toimi pitkään Lapin markkinointitalon House of Laplandin toimitusjohtajana. House of Lapland on aluemarkkinoinnin edelläkävijä, jonka erikoisalaa on Lapin elinvoiman ja vetovoiman kasvattaminen aluemarkkinoinnin ja brändäyksen keinoin.
House of Laplandin kampanjoista Salla 2023 on palkittu vuonna 2021 Cannes Lions mainosfestivaaleilla Grand Prix –pääpalkinnolla sekä kymmenillä muilla arvostetuilla kansainvälisillä palkinnoilla. Kampanja on kansainvälistesti kaikkien aikojen menestynein suomalainen markkinointikampanja. Yhtiön kampanjoita on palkittu myös Vuoden Huiput- kilpailussa sekä kuntamarkkinoinnin SM -kilpailuissa. House of Laplandin toiminnan aikana Lapista on tullut muuttovoittoinen maakunta, matkailu on rikkonut ennätyksiä ja Lapista on tullut vuosittain kymmenien kansainvälisten tuotantojen kuvauspaikka.
Sanna on myös Pine & Gilmore Certified Experience Expert ja Elämyskolmiomallin luoja. Malli on ohjeistus siihen, miten palvelusta saadaan elämys ja se on laajasti hyödynnetty erityisesti matkailun tuotekehityksessä. Sanna Tarssanen puhuu mielellään Lapista, aluemarkkinoinnista, brändeistä, elämyksistä ja matkailusta.
Aiheet esimerkiksi
- Lapin matkailu ja brändäys
- Lapin markkinointi kansainvälisesti
- Matkailun ja luonnon tuotteistaminen