Timo Kiuru
Strategista, uteliasta, viihdyttävän herättelevää
Timo Kiuru on kansainvälisesti työskentelevä luova johtaja, tietokirjailija ja luovan alan globaali lähettiläs. Puhujana hän on alansa ajatusjohtaja, joka on ottanut lavoja haltuun lähes 20 maassa.
Timo Kiuru on johtanut globaaleja suunnittelutiimejä ja lanseerauskampanjoita kolmella eri mantereella muun muassa Samsungille, Nokialle ja Microsoftille. Kiuru uskoo, että kaupallinen luovuus liittouttaa liiketoiminnan tavoitteet ja taiteen. Hänen missiona on muuttaa sitä, miten kapeasti näemme luovuuden ja siksi hän haluaa aina kuulla asiakkaan tavoitteista, ongelmista ja kipukohdista mille puheenvuoro rakennetaan – rajoitteet ruokkivat luovuutta. Kiuru esityksiä luonnehditaan lennokkaiksi, viihdyttäviksi ja avartaviksi.
Timo Kiurun kirjat syntyvät, koska sydämessä on reikä. Kirjoittaminen on tapa oppia uutta, jäsentää maailmaa ja jakaa ajatuksia – aivan kuten puhuminenkin. Timolta on ilmestynyt kaksi kirjaa suomeksi: Päiväkirja Luovuudesta ja Luopumisesta kertoo Kiurun omakohtaisista kokemuksista kansainvälisen liiketoiminnan tuuliselta huipulta. Sinussa on jotain erityistä on teos näkymättömän potentiaalin johtamisesta ja valjastamisesta supervoimaksi.
Timo Kiurun voi tilata puhumaan organisaatiollesi virtuaalisesti tai tapahtumaasi keynotepuhujaksi. Kiuru rakentaa virtuaalipuheenvuorot asiakkaan tavoitteita tukemaan ja hyödyntäen yleisön tuottamaan sisältöä. Tapahtumiin Kiuru on hyvä puhujavalinta, kun aiheena on innovaatiot, asiakaskokemus, liiketoiminnan kasvun johtaminen, tiimityö & yrityskulttuuri. Timo uskoo, että lähes kaikissa ongelmissa ratkaisun avaimet löytyvät, kun kiinnitämme enemmän huomioita ihmisyyteen.
Minulle kauneus tarkoittaa toivoa. Se konkretisoi sen, että asiat voivat olla paremmin. Pelkästään tekemällä mistä tahansa asiasta kauniimman, siitä tulee parempi. Olemme luovuuden ytimessä. Suurin virhe, jonka kansainvälisesti toimiva yritys voi tehdä, on aliarvioida kauneuden merkitystä. Kaikki vastustamaton on myös kaunista. On aika tehdä maailmasta kauniimpi.
Aiheet esimerkiksi
- Strateginen luovuus ja design
- Kasvu ja johtaminen
- Innovaatiot ja ansaintamallit
- Tiimityö ja kulttuuri