Valtteri Lindholm
Vaikuttava markkinointi ja taidokas mainonta
Valtteri Lindholm on Varustelekan perustaja. Hänestä piti tulla äidinkielenopettaja, mutta sen sijaan hän perusti verkkokaupan. Kielestä kiinnostunut mies kehitteli verkkoon sopivan puhetavan, josta tuli menestyksen avain. Nyt hänen kauppansa Varusteleka on Euroopan suurimpia armeijatavaran nettikauppoja.
Lindholm joutui pärjäämään ensimmäiset vuodet omillaan. Kaikki alkoi tuhannen euron sijoituksesta. Sen jälkeen Varustelekaa on laajennettu tuotteiden myynnistä saadulla voitolla. Kivijalkakauppa on kasvanut siinä sivussa. Fyysinen myymälä on tällä hetkellä Helsingissä.
Letkeä kielenkäyttö ja armeijahenkiset tuotteet tuovat katu-uskottavuuden. Oikeakielisyys taas antaa varmuutta tuotteen laadusta. Varustelekan huumori ei kuitenkaan uppoa kaikkiin. Esimerkiksi pari vuotta sitten Ensi- ja turvakotien liitto suuttui Varustelekan "vaimonhakkaajapaidasta" (engl. wife beater). Lindholm ei suostunut poistamaan tuotetta myynnistä. "Vaimonhakkaajapaita" löytyy tuotelistalta edelleen.
Lindholmin mielestä suomalaisten pitää erikoistua, toimittaa tuotteet muita nopeammin perille ja koodata kauppansa kilpailijoita paremmin. Vain siten voidaan pärjätä.
Varusteleka palkittiin hiljattain Postin vuoden verkkokauppana. Yhtiötä suorastaan palvotaan somessa.
Helsingin Yrittäjät valitsi Lindholmin vuoden 2015 helsinkiläiseksi nuoreksi yrittäjäksi. "Se oli ihan hauska juttu, kun en ole ikinä asunut Helsingissä enkä mielestäni ole enää niin nuorikaan." – Valtteri Lindholm