Antti Isokangas
Viestintä vastuullisuuden supervoimana
Antti Isokangas on kokenut viestintäammattilainen, joka on toiminut viestintäkonsulttina, päätoimittajana, tietokirjailijana ja kouluttajana. Vuosina 2017–2022 hän toimi Kotipizza Groupin viestintä- ja vastuullisuusjohtajana ja oli mukana uudistamassa ketjua menestyksekkäästi. Antti on myös yksi kirjojen Viherpesuopas – Miten merkitys muuttuu markkinoinniksi (2022) ja Viherpesutalous – Näin markkinoin ja viestin vastuullisesti (syksy 2024) kirjoittajista. Antti keskustelee vastuullisuudesta ja viestinnästä eri alojen asiantuntijoiden kanssa myös Viherpesuohjelma-podcastissaan.
Kun yrityksiin kohdistuu jatkuvasti enemmän paineita toimia vastuullisesti, ongelmaksi muodostuu usein se, miten toiminta muutetaan kilpailueduksi. Yksi vastaus on viestintä. Tehokasta viestintää tarvitaan kaikessa vastuullisuustyössä oman henkilöstön sitouttamisesta asiakkaiden ja sijoittajien vakuuttamiseen. Vastuullisuusviestintä on avainroolissa myös vahvan yrityskulttuurin luomisessa ja parhaiden osaajien houkuttelemisessa. Samalla EU:n Green Claims -direktiivi ja laajentuva raportointivelvollisuus muuttavat vastuullisuusviestintää ja -markkinointia, mutta tarjoavat sille myös uusia mahdollisuuksia.
Puheenvuoroissaan Antti käsittelee vastuullista liiketoimintaa ja viestintää kriittisesti mutta rakentavasti, vakavissaan mutta viihdyttävästi, suuria linjoja piirtäen mutta käytännön esimerkkien kautta. Miten maailman parhaat yritykset ovat rakentaneet vastuullisuudesta menestystekijän? Miten vältän viherpesun? Miten ajatusjohtajuutta ja vahvaa työnantajabrändiä rakennetaan? Miten yhteiskunnan ja työelämän muutokset vaikuttavat yrityksen tapaan viestiä?
Antti on myös kokenut ja taitava juontaja, haastattelija ja paneelikeskustelujen vetäjä, joka hallitsee eri aiheet yhteiskunnallisista kysymyksistä tähtihaastatteluihin.
Aiheet esimerkiksi
- Vastuullisuusviestintä menestystekijänä
- Viherpesu ja miten se vältetään
- EU:n sääntelyn uhat ja mahdollisuudet vastuullisuusviestinnässä
- Miten rakennan vahvan työnantajabrändin?
- Ajatusjohtajuus – viestinnän supervoima
- Yritys ja kansalainen – miten yritys rakentaa luottamuksen yhteiskuntaa