Speakersforum Lehdistötiedote 24.6.2015

Nuoret vaikuttajat valtaavat puhuja-alaa

Puhuja-alalla on selvästi näkyvissä nuorten vaikuttajien nousu. Speakersforumin mukaan tänä vuonna äänessä ovat nuoret menestyneet vaikuttajat. Heidän puheitaan voi kuulla ennätyksellisen paljon.
Speakersforumin Talent Director Eki Felt kertoo, että nuorten puhujien kasvanut määrä on ollut räjähdysmäistä.

–Vaikka moni heistä on puhujauransa alussa, näkyy heissä huima itsevarmuus sekä puhumisen ja esiintymisen helppous.

Työelämän keskiössä ovat nyt uudet sukupolvet ja heidän myötänsä uudet toimintatavat sekä johtamismallit. Eri tutkimuksissa on puhuttu Y-sukupolvesta, jonka mielestä työn tulee olla merkityksellistä sekä Z-sukupolvesta, joka arvostaa haasteita ja vapautta. Halu vaikuttaa, toteuttaa itseään ja puhua tekemisestään sekä jakaa osaamistaan, on luontaista heille. He ovat kasvaneet yksilöllisyyteen, kansainvälisyyteen sekä internetiin ja mediaan.
Kantavana ajatuksena näillä itsevarmoilla nuorilla menestyjillä on oman intohimonsa toteuttaminen sekä usko siihen, että kaikki on mahdollista, kun sen eteen tekee töitä. Tämän ajatuksen pohjalta elävät startup-yrittäjä Miki Kuusi, teknologiaentusiasti Henrietta Kekäläinen sekä nuoruuden ja sosiaalisen median asiantuntija Ronja Salmi. Ikäluokan ja ajattelutavan lisäksi näitä kolmea uranuurtajaa yhdistää halu vaikuttaa ja muuttaa ympäröivän maailman ajattelutapoja.

Vuonna 2011 Kuusi kyllästyi suomalaisten epätoivoiseen ilmapiiriin ja järjesti menestyneen paneelikeskustelun aiheesta ”Suomi hyvinvoinnin jälkeen”, jonne hän hankki Suomen liike-elämän kovimmat vaikuttajat puhumaan. Tilaisuudella Kuusi halusi viestiä start up- yritysten merkityksen puolesta ja herätellä pääomasijoittajia sekä keskustelua kannustavasta verorakenteesta. Ja onhan Kuusi tunnettu maailman yhdestä johtavimmasta kasvuyritystapahtumasta, Slushista. Kuusen lisäksi teknologian hyödyntämisestä ja sen luomista mahdollisuuksista puhuu Mehackitin perustaja Kekäläinen. Ryöväri Oy:n toimitusjohtaja Salmi puhuu, kirjoittaa ja tuottaa sisältöjä sekä tapahtumia. Hän ajaa tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä tietää kuinka puhutella nuoria ja valaa uskoa siihen, että kaikki on mahdollista. Hän haluaa toiminnallaan pitää huolta siitä, että tässä sosiaalisen median maailmassa nuori löytää yhteisönsä ja positiivista sisältöä sekä esimerkkejä siitä kuinka jokainen on hyväksytty sellaisena kuin on

Nämä uudet tekijät ja vaikuttajat uskovat itseensä, tekemiseensä ja mahdollisuuteen saavuttaa tavoitteet. Heillä on jaettavanaan inspiroivia ja motivoivia tarinoita kokemuksistaan sekä kyky ja rohkeus kertoa ne yleisöä puhuttelevalla tavalla.

Speakersforumin TOP 10 -lista kiinnostavista nuorista puhujista:

• Linda Liukas, lastenkirjailija
  • Miki Kuusi, startup-yrittäjä
  • Henrietta Kekäläinen, startup-yrittäjä
  • Nelli Lähteenmäki, startup-yrittäjä
  • Meeri Koutaniemi, valokuvaaja, journalisti
  • Oona Tolppanen, fitness-urheilija, Personal Trainer
  • Musta Barbaari, rap-artisti
  • Ronja Salmi, kirjailija, tapahtumatuottaja
  • Pekka Hyysalo, freestyle-laskija, yrittäjä
  • Juhani Mykkänen, toimittaja, yrittäjä

Asiakkaamme sanovat

Saan teiltä vinkkejä ja ideoita ajankohtaisista aiheista sekä megatrendeistä. Olette luotettava ja kärsivällinen kumppani. Joskus saatan pohtia aihetta pitkään asiakasvastaavan kanssa, mutta se on kannattanut. Olemme saaneet erinomaista palautetta kaikista teidän kauttanne tulleista puhujista.

Anne Teppo
Espoon Kaupunki

Speakersforum on ollut Kiinkon yhteistyökumppani Kiinteistöalan Vuosiseminaarin suunnittelussa viimeiset neljä vuotta todenteolla. Olemme aloittaneet keskustelut aina heti vuoden teemojen selvittyä. Tapahtuman tekijänä on ollut ihanaa luottaa siihen, että Speakersforumilta saa hyviä ehdotuksia. Minä olen kertonut teemat ja millä profiililla haen puhujaa ja sen jälkeen olen saanut listan ehdotuksista. Erityisen hienoa on, että mukaan on aina mahtunut myös oikeasti yllättäviä nimiä, jotka ovat johdattaneet minutkin uusille poluille. Ilman Speakersforumia meillä ei koskaan olisi ollut Bruce Dickinson puhumassa kiinteistöalan tapahtumassa!
Speakersforumin kaltaisen ammattilaisen käyttäminen tuo paitsi uusia ”out of the box” -ideoita, mutta myös tapahtuman järjestäjän kannalta jotain lähes yhtä olennaista: jos puhuja jostain syystä äkillisesti peruuttaa/ ei pääsekään tulemaan, on huojentavaa tietää, että yhteistyökumppani tekee kaikkensa korvaavan puhujan löytämiseksi. Se on mittaamattoman arvokasta.

Kaisa Saarela
Kiinko

Suomen tärkein tapahtuma-ammattilaisten tilaisuus, Kongressimessut on tehnyt jo useamman vuoden ajan sisältöyhteistyötä Speakersforumin kanssa. Tapahtumasisällön rakentaminen tapahtuma-ammattilaisille vaatii erityistä osaamista, näkemystä ja visionäärisyyttä sekä ennen kaikkea mielenkiintoisia puhujia. Speakersforumilta on löytynyt asiantuntemusta ja apua näihin kaikkiin haasteisiin. Eikä ollenkaan haittaa, että yhteistyö on lisäksi ollut mukavaa ja helppoa!

Petri Hiltunen
Management Events

Speakersforumin palvelu perustuu ajankohtaisen sisällön ja asiantuntijan yhdistämiseen niin, että se yhdistyy tapahtumamme tavoitteiden sekä teemojen tuntemiseen. Tämä säästää selkeästi omaa aikaani sisällön suunnittelussa ja itse järjestelyissä. Kirkon kentässä yllättävä yhdistelmä puhujasisällössä on tärkeää sen ohella, että vieraan sanoma sopii omaamme. Joskus haemme tietoisesti kriittistä näkökulmaa ja käytämme SF:n asiantuntijuutta osana omaa ideointiamme. Kolmanneksi, on helpompaa jos puhujan ja tilaajan välissä on management. Vastausten nopeus ja asiakkaan tarpeiden kuuntelu on asia jota arvostan. Myös nopeus, asiantuntijuus, joustavuus, eli yhteistyö on saumatonta.

Jari Kupiainen
Kirkkopäivät

Hae

Hae tapahtumaasi sopivia puhujia & juontajia. Käytä tarkennettua hakua, mikäli haluat tarkentaa hakukriteerejä.

Pyydä tarjous

Tee varaus tai pyydä lisätietoa puhujista - saat ehdotukset jo samana työpäivänä! Varaa puhuja sekä online- että livetilaisuuksiin. Lomakkeen lähetys ei sido mihinkään.

Tapahtuman tiedot

Pyydä tarjous