Oona Kankkunen
Modernin myynnin ja markkinoinnin inspiraatioon & rohkaisuun
Oona Kankkunen on modernin myynnin ja markkinoinnin strateginen uudistaja, joka rakastaa kehittää kaikkea kaupallista – strategioita, prosesseja, työkaluja ja osaamista.
Yli 400 yritykselle uusinta myynnin ja markkinoinnin osaamista tuonut Oona Kankkunen on ollut mukana konseptoimassa nykyaikaisia myynnin pelikirjoja, yhdistänyt myynnin ja markkinoinnin ja nostanut kotimaisen myyntiosaamisen uudelle tasolle. Oonalla on taikavoimanaan nykyaikaiset kaupalliset tuntosarvet. Hän tunnistaa hetkessä valuviat ja kasvun paikat – ja mikä tärkeintä, osaa rakentaa uutta sekä räjäyttää vanhaa silloin, kun aika on. Analyyttinen ja näkemyksellinen ote yhdistyy käytännönläheisyyteen: hän tietää, miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä tehostetaan "liidistä rahavirtaan" -prosessia ja vahvistetaan asiakaspitoa.
Network & Growth on Oonan perustama myynnin ja markkinoinnin strategia- ja valmennustalo, joka auttaa yrityksiä kasvattamaan myyntiä ja tunnettuutta kehittämällä myyntiprosesseja, markkinointia ja asiakaskokemusta. Tiiminsä kanssa he kaatavat kaupallisia siiloja ja vievät yritykset kohti monikanavaisuutta, arvomyyntiä ja ajatusjohtajuuden aikakautta. Oona Kankkunen on myös sosiaalisen myynnin ja LinkedInin puolesta puhuja. Hänen esikoiskirjansa Kasvua somesta (2023) on auttanut jo tuhansia suomalaisia ymmärtämään social sellingin strategiat ja sosiaalisen median voiman myyntiprosessissa. Tilaa Oona puhumaan, kouluttamaan tai valmentamaan – hän auttaa yrityksiä ravistelemaan vanhan myynnin pölyt ja kehittymään ostokäyttäytymisen muutoksessa mukana!
1. Uudistu tai unohdu – Nykyaikaisen myynnin muutostarpeet
B2B-myynnin ja kaupallisen johdon on aika ravistella vanhentuneet strategiat ja siiloutuneet toimintamallit. Puheenvuoro herättää näkemään, miten ostokäyttäytymisen muutos vaatii rohkeita ryhtiliikkeitä – ei vain myynniltä ja markkinoinnilta, vaan koko organisaatiolta. Saat konkreettisia esimerkkejä ja oivalluksia siitä, mitä nykyaikainen asiakas odottaa ja miten myynti, markkinointi, asiakaspalvelu ja asiantuntijat voivat vastata tähän tehokkaammin kuin koskaan.
2. Kasvua SoMesta – Näin kehität sosiaalista liiketoimintaa
Sosiaalinen media ei ole enää vain markkinointikanava – se on strateginen osa liiketoimintaa ja B2B- myynnin tapa vaikuttaa. Oonan tietokirjan (Kasvua Somesta) sisällöstä kootusta puheenvuorosta opit, miten somevalmius rakennetaan organisaation sisälle ja miten sosiaalinen media tukee sekä myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä, että myynnin vauhdittamista. Opit ottamaan askeleen kohti vaikuttavampaa brändiä, ajatusjohtajuutta, parempaa asiakaspitoa ja myynnin kasvua!
3. Taustalta ajatusjohtajaksi – Kilpailuetua ja kannattavuutta suunnannäyttäjänä
Miten tulla toimialasi suunnannäyttäjäksi ja päästä ohituskaistaa asiakkaasi mieleen? Tässä puheenvuorossa Oona avaa ajatusjohtajuuden strategian, merkityksen ja teot: miten sanoittaa näkemyksiä, kasvattaa tunnettuutta ja varmistaa, että olet asiakkaasi ykkösvalinta. Saat käytännön vinkkejä ja inspiraatiota, miten rakentaa omaa ja yrityksesi asiantuntijaprofiilia tavalla, joka taklaa hintakeskustelut ja luo vetovoimaa.
4. Somettelusta sosiaalisen myynnin tuloksiin
Social selling ei ole pelkkää postailua ja pöhinää. Se on strategista monikanavaista myyntityötä, joka tuo tuloksia, kun esimerkiksi Linkedin integoituu myyntiprosessiin. Puheenvuoro murtaa social sellingin myytit, oikaisee sudenkuopat ja näyttää, miten sosiaalinen media otetaan tehokkaasti myynnin työkaluksi. Opit, miksi et ehkä ole vielä saanut toivottuja tuloksia ja miten korjaat kurssin kohti vaikuttavaa, modernia myyntiä.
5. Kuole pois tuotepuheet, tervetuloa arvomyynti
Perinteiset tuotepuheet ja geneeriset yritysesittelyt eivät enää vakuuta. Nykyaikainen asiakas haluaa kuulla, miten ratkaisusi tuo juuri hänelle arvoa ja miten nopeasti hän saa sijoituksena hyötynä takaisin. Puheenvuoro auttaa myyjiä, asiantuntijoita ja johtoa kääntämään myyntikeskustelut aidosti asiakaslähtöisiksi ja ratkaisemaan ikuiset hintakeskustelut arvo edellä. Opit, miten erottua kilpailijoista ja tehdä myynnistä vaikuttavampaa.